គេហទំព័រ ចាស់ www.bst-hotnews.com ប្តូទៅគេហទំព័រ ថ្មី www.rithc-tvonline.com.kh

 

រក្សាសិទ្ធិគ្រប់យ៉ាងដោយគេហទំព័រ BST "www.bst-hotnews.comដំណើការតាមប្រកាសលេខ ០២២ ប្រក.ម.ព ចុះថ្ងៃទី៣០ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២៣មានអាសយដ្ឋានផ្ទះលេខ ១០ ផ្លូវបេតុង ភូមិទ្រា៤ សង្កាត់ស្ទឹងមានជ័យទី៣ ខណ្ឌមានជ័យ រាជធានីភ្នំពេញ ។

កិច្ច​ប្រជុំ​ក្រុម​ប្រឹក្សា​សាកលវិទ្យាធិការ​នៃ​កម្ពុជា នៅ​ខេត្ត​កំពត

ខេត្ត​កំពត៖ នាព្រឹកថ្ងៃ​ទី៥ ខែ​មករា​ ២០២៤ ឯកឧត្តម​បណ្ឌិត​សភាចារ្យ ហង់ជួន ណារ៉ុន ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា បាន​អញ្ជើញចូលរួមជា​អធីបតីក្នុង "កិច្ច​ប្រជុំ​ក្រុម​ប្រឹក្សា​សាកល​វិទ្យាធិការ​នៃ​កម្ពុជា" ដែល​រៀបចំ​ឡើង​ក្នុង​គោល​បំណង​បូក​សរុប​ការងារ​ប្រចាំ​អាណត្តិ​ទី៥ ឆ្នាំ ២០២២-២០២៣, ការ​ផ្ទេរ​ភារកិច្ច​ជូន​ប្រធាន​និង​អនុប្រធាន​ថ្មី សម្រាប់​អាណត្តិទី៦ និង​ការ​ពិភាក្សា​មួយ​ចំនួន​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​វិស័យ​ឧត្តម​សិក្សា​នៅ​កម្ពុជា។

ថ្លែង​ក្នុង​ឱកាស​នេះ ឯកឧត្តម​បណ្ឌិត​សភាចារ្យ​ ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី បាន​កោតសរសើរ និង​សាទរ​​ចំពោះ​លទ្ធផល​ការងារ និង​សកម្មភាព​ការងារ​របស់​ក្រុម​ប្រឹក្សា​សាកលវិទ្យាធិការ​កម្ពុជា ក្នុង​អាណត្តិ​ទី៥ កន្លងមក ដែល​បាន​ចូល​រួម​ជាមួយ​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ​ធនធាន​មនុស្ស​ប្រកប​ដោយ​គុណភាព សមត្ថភាព និង​ឥរិយាបថ ដែល​ជា​តម្រូវ​ការ និង​អាទិភាព​របស់​រាជ​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា និង​សង្គមជាតិ​ទាំងមូល។ ការ​អប់រំ​ឧត្តម​សិក្សា​បាន​ដើរ​តួនាទី​យ៉ាង​សំខាន់​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ​ធនធាន​មនុស្ស​នៅ​កម្ពុជា ដើម្បី​បំពេញ​សេចក្តី​ត្រូវការ​នៃ​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច-សង្គម និង​ការ​លើក​កម្ពស់​ភាព​ប្រកួតប្រជែង លើ​ឆាកអន្តរជាតិ។










នៅ​ក្នុង​អាណត្តិ ២០២៤-២០២៨ ក្រសួង​បាន​ចាត់​ទុក​ឧត្តម​សិក្សា​ជា​អាទិភាព​មួយក្នុងចំណោម​អាទិភាព​ទាំង ៨ ដោយ​ផ្តោត​លើការ​បង្កើត​មជ្ឈមណ្ឌល​ឧត្តមភាព​នៅ​គ្រឹះស្ថាន​ឧត្តម​សិក្សា  ហើយ​កំណែ​ទម្រង់​នៅ​ឧត្តម​សិក្សា នឹង​ធានា​បាន​នូវ​ការ​បណ្តុះ​ធនធាន​មនុស្ស​សម្រាប់​បម្រើ​ដល់​ការ​អភិវឌ្ឍ សង្គម-សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា ក្នុង​នោះ៖

១) គ្រឹះ​ស្ថាន​ឧត្តម​សិក្សា​ត្រូវ​ផ្ដោត​លើ​ការ​ពង្រឹង​អភិបាលកិច្ច ការ​លើកកម្ពស់​គុណវុឌ្ឍិ​សាស្ត្រាចារ្យ ឱ្យ​មាន​សញ្ញាបត្រ​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ​ជាន់ខ្ពស់ និង​ថ្នាក់បណ្ឌិត

២) កសាង​ផែន​ការ​យុទ្ធសាស្ត្រ​គ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ក្នុង​ការ​ជំរុញ​ការ​សិក្សា​ការ​បណ្តុះបណ្តាល និង​កសាងជំនាញ​ផ្នែក​ឌីជីថល​នៅ​ថ្នាក់​ឧត្តម​សិក្សា និង​នៅ​គ្រប់​កម្រិត​បណ្តុះបណ្តាល​បច្ចេកទេស​និង​វិជ្ជាជីវៈ ព្រម​ទាំង​ជំរុញ​ការ​កែ​លម្អ​កម្ម​វិធី​សិក្សា ដើម្បី​បន្ស៊ី​គ្នា​រវាង​តម្រូវ​ការ​ជំនាញ និង​ការ​បណ្តុះបណ្តាល

៣) រៀបចំ និង​អនុវត្ត​កម្មវិធី និង/ឬ គំនិត​ផ្តួច​ផ្តើម​ថ្នាក់​ជាតិ ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ និង​ការ​បណ្តុះបណ្តាលធនធាន​មនុស្ស​ដែល​មាន​ទេពកោសល្យ​ឌីជីថល រួមមាន​ជាអាទិ៍ ការ​បង្កើត​មូលនិធិ​ថ្នាក់​ជាតិ សម្រាប់​ផ្តល់​អាហារូបករណ៍​លើ​ផ្នែក​បច្ចេកវិទ្យា​ឌីជីថល ទាំង​ក្នុង និង​ក្រៅប្រទេស 

៤) រៀបចំ និង​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្ន​ភាព​ជា​ទៀង​ទាត់​នូវ​ទេពកោសល្យ​ជំនាញ និង​ការ​បណ្ដុះ​គំនិត​ថ្មី ដោយ​ផ្អែក លើ​តម្រូវ​ការ​ជំនាញថ្មី (New skills Requirement)

៥) ជំរុញ​សកម្មភាព​ស្រាវជ្រាវ និង​អភិវឌ្ឍន៍ ព្រម​ទាំង​នវានុវត្តន៍​ផ្នែក​ឌីជីថល នៅ​តាម បណ្តា​សាកលវិទ្យាល័យ គ្រឹះស្ថាន​បណ្ដុះ​បណ្តាល​ប​បច្ចេកទេស​និង​វិជ្ជាជីវៈ វិទ្យាស្ថាន​និង​មជ្ឈមណ្ឌល​ស្រាវជ្រាវ​នានា តាមរយៈ​ការ​ចងក្រង​ជា​ប្រព័ន្ធ​នូវ​បណ្តា​ស្ថាប័ន-គ្រឹះស្ថានស្រាវជ្រាវ

៦) កសាង​ក្រប​ខណ្ឌ​ភាព​ជា​ដៃ​គូ​ជាមួយ​នឹង​វិស័យ​ឯកជន​ក្នុង​ការជំរុញ និង​ការ​អភិវឌ្ឍ​ការងារ​ស្រាវជ្រាវ និង​អភិវឌ្ឍន៍ និង​នវានុវត្តន៍ រួម​មាន​ជាអាទិ៍ ការ​រៀប​ចំ​ឱ្យ​មាន​មជ្ឈមណ្ឌល​ស្រាវជ្រាវ និង​នវានុវត្តន៍​ឌីជីថល ដើម្បី​ជំរុញ​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ទិន្នន័យ ព័ត៌មាន​និង​ចំណេះដឹង គួបផ្សំ​នឹង​ការរៀបចំ មូលនិធិ​ថវិកា​គាំទ្រ តាមរយៈ​យន្តការ​ភាព​ជា​ដៃ​គូ​រវាង​រដ្ឋ និង​ឯកជន។

ជាមួយ​នេះ​ដែរ ឯកឧត្តម​បណ្ឌិត​សភាចារ្យ ក៏​បាន​លើក​ឡើង​ពី​យុទ្ធសាស្ត្រ​កំណែ​ទម្រង់​ការអប់រំ​ឧត្តម​សិក្សា​ឆ្ពោះ​ទៅ​រក​ឧត្តមភាព (សាកល​វិទ្យាល័យ​គំរូ) ដែល​រួម​មាន​ ៖ (១). ការ​កសាង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​សាកលវិទ្យាល័យ​គំរូ (២). ការ​ផ្តោត​លើ​ការ​បង្កើន​ចំនួន​និស្សិត​ចូល​រៀន និង​បរិយាបន្ន (៣). ការ​ធ្វើ​ទំនើប​កម្ម និង​ពង្រឹង​ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​ការ​អនុវត្ត​កម្មវិធី​សិក្សា (៤). ការ​ផ្តោត​លើ​ការ​ពង្រឹង​អន្តរភាវូបនីយកម្ម​នៃ​ការ​អប់រំ​ឧត្តម​សិក្សា (៥). ការ​ផ្តោត​លើ​ការ​ពង្រឹង​ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​ការ​បង្រៀន និង​រៀន (៦). ការ​ពង្រឹង​ប្រព័ន្ធ​អេកូឡូស៊ី​ស្រាវជ្រាវ​នៅ​ឧត្តមសិក្សា (៧). ការ​កសាង​សមត្ថភាព​ស្ថាប័ន និង​អភិបាលកិច្ច​ល្អ៕

Post a Comment

Previous Post Next Post